Sunday, June 16, 2024

මගේ කුඩා තේ වත්ත

මගේ කුඩා තේ වත්ත ගැන මම ඔබට කිව යුතු ය. එතරම් හොඳින් ඉවසීම ප්‍රගුණ කළෙ මේපුංචි තේ වත්තේ වැඩ කිරීමේ කළ පුරුද්දෙන් ය. මහා විසාල තේ වත්තකින් නොලැබෙන ජීවිතයක් පුංචි ම පුංචි තේ ගොවියෙකුට අත්විඳිය හැකි බව හුඟක් ලොකු ජීවිතයකට නොවැටහෙයි. පුංචි තේ වත්තේ උඩහින්ම ⁣කොටසක් සුද්ද කිරීම පටන් ⁣ගන්නේ බිම සකස් කිරීමේ අත්දැකීමෙහි කාරණා කාරණා හොඳහැටි තේරෙන මහ ගොවියන් ද බලා සිටිනා කල ය. 

ඉතිං මේ තේ වත්තේ පළවෙනි කානුව කියා කියන්නේ මොකක් දැයි ඉස් ඉස්සෙල්ලාම පැහැදිලි කළ යුතු වෙයි. ඇත්තට ම තේ කානුවක් යනු පස් කපා හැදූ අගලක් වැනි කානුවක් නොවේ.තේ පේලි දහයෙන් පහළොවෙන් පමණ අඩ්යක් පමණ පළල වතුර එකතු වීමට සකසන අගලක් වෙයි. ඒ කානු දෙකක් අතර කොටසට තේ කානුවකියි කියනු ලැබෙයි. මේ පණ්ඩිත කතාවලින් ඒ තරම් වැඩකට නැතත් ජිමියාත් සුදුවාත් රූබියාත් කට්ටිය ම අලුත් පස්වල  නටන්නට එයි.

මේ කඳුකර මුදුනේ සියලු කුඩා තේ වතුවල අපරිමාණ වැඩ කොටසක් ඒ ඒ ගෙවල්වල බලු පැංචා සිදු කරයි. ඇතැම් සර්පයන්ගෙන් තම ගෙදර දරුව⁣න්ගේ හා වැඩිහිටියන්ගේ ජීවිතය ආරක්ෂා කර දුන්  පුංචි බලු පැංචන් ගැන අලුතින් කතාවක පරිච්ඡේද ගණනක් උව වෙන් කළ හැකි ය.  

ඉතිං මගේ පුංචි කලවිටෙි තේ කානුවක් දෙකක් ⁣වවන්නට මට සිදුවනු නොවේ ද. එවිට මට කුඩා කල අම්මා තේ ගහක් යට සෙල්ලම් කරන්නට තබා දලු ගෝනි තේ වතුර භාජන තබා සකසන පුංචි තේ වතු හෙවණ යට සකසන ජීවිතය සිහිපත් වෙයි.

තමන්ගේ රටට අමාරුම කාලයක තම රටට බැණ වැද මෙරටින් මීයන් මෙන් පැන යන විවිධ ලොකු ලොකු ඉගෙනුම් ඇති උදවියට වඩා පුංචි තේ වත්තකින් තමන්ගේ පුංචි රටට සහයක් දෙන මිනිසුන් හරි අගේ වෙයි. මේ කඳුකර මිනිසුන් තමනිගේ පුංචි තේ වත්තට යන්නට පාරක් නැතිව වෙහෙසවන තරම නොදන්නා හෙයින් දෝ නිස්කරණ මුදල් ලොකු අය විය හියදම් කළත් හෘද සාක්ෂිය ඔවුන්ට සමාව නොදෙනු ඇත.

 පුංචි කලවිටට බලු පැටවෙකුත් පුංචි පූස් පැටවෙකුත් අනිවාර්යෙන් උවමනා ය. ඒත් උන් දෙදෙනා හුඟ කාලයක් පරිස්සම් කර බලා ගැන්මටත් කොහේ ගියත් සංචාරයේ කොටසක් කර ගැනීමටත් සැලැස්මක් තිබිය යුතු ය.

ඉතිං මහ කවියාණෙනි. මගේ ප්‍රේමයේ බලාපොරොත්තුව ඉතා සැලසුම්සහගත පාසල් යුවතියක් බව ද කිව යුතු යි. ඇගේ අලුත් ම ඉයර් ප්ලෑන් ඩයරිය දවසේ වැඩ ඕනාවටත් වඩා සැලසුම් කිරීම උදෙසා ම සැකසූ යමක්. සැලැස්මක් කියන තැන ඔබට ඇය මතක් කර කිව යුතු ය. ඇය අලුත් නව වසරට වර්ෂයේ සැලැස්මක් මිතුරියකගෙන් ඇයට ම ඔබින ලෙස සකස් කරගෙන තිබේ. ඇ බොන වතුර ප්‍රමාණයේ සිට දවසේ  සියලු වැඩවලට සටහනක් තිබේ. මා